Dag 5, 6 en 7 - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Sandra Boes - WaarBenJij.nu Dag 5, 6 en 7 - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Sandra Boes - WaarBenJij.nu

Dag 5, 6 en 7

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

16 Juli 2018 | Verenigde Staten, Jackson

Deze dagen hebben we het Yellowstone National Park bezocht.
Wat een geweldige ervaring is dit, bizarre natuurverschijnselen volgen elkaar op!
Geisers, warm water bronnen, watervallen, meren, dieren, allemaal in 1 park. Trouwens wel een groot park, bijna 9000 m2 met een gemiddelde hoogte van bijna 2500 m.

Onder het park zit een mega grote vulkaan die gemiddeld eens in de 600.000 jaar tot uitbarsting komt, gelukkig niet toen wij er waren ;-)

Het park heeft ongeveer 10.000 warmwaterbronnen en meer dan 200 geisers, waarvan Old Faithful de beroemdste is. Deze geiser spuit ongeveer elk uur een 45 meter hoge kolom van water en stoom omhoog. Echt een geweldige ervaring om dit te zien!

De Grand Prismatic Spring is een hete bron.
Het water heeft een constante temperatuur van 85°C.
Doordat het water extreem zuiver is, heeft het een diepe blauwe kleur. De oranje kleur aan de zijkanten wordt veroorzaakt door bacteriën die in de microbiële matten leven langs de randen van de bron, waar het water voldoende is afgekoeld.

De info heb ik even van Wikipedia gekopieerd hoor ;-)

Vandaag door Grand Teton National Park naar Jackson gereden, waar we vanaf 1u op de camping aan het relaxen zijn. Morgen en woensdag richting Moab rijden, totaal 9u.

• 17 Juli 2018 - 05:11

Maureen:

Wat ontzettend leuk om jullie op deze manier te volgen!

Volgens mij maken jullie een prachtige trip!

Ik kijk uit naar het volgende reisverslag.

Liefs Maureen

• 17 Juli 2018 - 05:30

Joyce:

We volgen jullie hoor! Leuk om te lezen! Veel plezier in Moab!

• 17 Juli 2018 - 10:01

Lpboes:

Van iedere dag genieten. Vakantieweken zijn zo voorbij!!!

• 17 Juli 2018 - 21:30

Arrie:

Vergeet niet even sportief bezig te zijn in moab, raften o.i.d. , leuk hoor om zo te volgen!